Reklama dźwignią handlu – to stare jak świat powiedzenie nabiera na znaczeniu zwłaszcza w dzisiejszym, zglobalizowanym do granic możliwości świecie. Rozwój telewizji, internetu i sieci komórkowej spowodował prawdziwą rewolucję w branży reklamowej. Coraz częściej trudno nam uniknąć reklamy, nawet tam, gdzie w naszym mniemaniu, w ogóle nie powinno jej być.

napoje reklamoweCzęstą praktyką staje się tak zwane lokowanie produktu w filmach kinowych i materiałach na YouTube. Kiedyś nie do pomyślenia była sytuacja, w której napoje reklamowe z logo pojawiają się na stole kawiarni, w której postacie z filmu fabularnego spotykają się by porozmawiać. Napoje reklamowe to dziś bardzo częsty widok i chyba nie uda nam się już od nich uwolnić. Reklamy, choć bywają bardzo frustrujące i niepożądane, mają też pozytywny efekt. Ich występowanie umożliwia niezależnym twórcom udostępnianie swoich dzieł za darmo szerszej społeczności.

W zarabianiu na reklamach przodują twórcy materiałów video zamieszczanych w serwisie internetowym YouTube. Dzięki temu, że ich filmy obfitują w reklamy, za które otrzymują wynagrodzenie, przeciętny użytkownik internetu może otrzymać treści w stu procentach za darmo. Zjawisko to należy ocenić jako pozytywne, wszak wszyscy lubimy oglądać wartościowe i ciekawe materiały bez ponoszenia zbędnych opłat.

Reklama bywa staje się powoli podstawową metodą finansowania kosztownych dzieł kultury, jakimi są filmy. Niejednokrotnie, podczas wizyty w kinie, na początku, bądź na końcu filmu widzimy reklamy rozmaitych produktów, które sponsorują czy to sam film, czy dystrybutora, bądź kino. Musimy mieć świadomość, że w dzisiejszym świecie nie unikniemy już oglądania reklam.