Walka o klienta, to inaczej walka o jego uwagę. Jednak ze względu na wysoką konkurencyjność na większości rynków, musimy zadbać o to, żeby ktokolwiek chciał w ogóle zwrócić na nas uwagę. Właśnie dlatego coraz więcej działalności inwestuje w filmy reklamowe mające na celu promocje działalności. W tym artykule przyjrzymy się, jakie są zalety filmów promocyjnych i kiedy powinno się je wykorzystywać.

Czym są i jakie są zalety filmów promocyjnych?

Filmy promocyjne są doskonałym narzędziem do promowania produktów lub usług. Dzięki swojej atrakcyjnej formie i elastyczności, tego typu filmy mogą być wykorzystywane na wiele sposobów, co sprawia, że są one bardzo popularne wśród przedsiębiorców. Oto kilka zalet, które sprawiają, że filmy mające na celu promocje są tak cenione:
• Filmy promocyjne są bardzo skuteczne w przyciągnięciu uwagi potencjalnych klientów. Dzięki atrakcyjnej formie i ciekawej treści są one w stanie przyciągnąć uwagę odbiorców i zachęcić ich do zapoznania się z ofertą.
• Możliwości nie zamykają się tylko jednej opcji. Filmy można je wykorzystać na różne sposoby, takie jak publikacja na stronie internetowej, umieszczenie na platformach społecznościowych, wykorzystanie w kampaniach reklamowych czy wyświetlanie w czasie rzeczywistym podczas eventów.
• Dzięki odpowiedniemu doborowi scen i efektów będziemy w stanie stworzyć materiały, które będą budzić pozytywne skojarzenia na tle innych marek. Czasem dobrze sklejony film jest w stanie zrobić więcej niż ogromna kampania marketingowa.
Właśnie ze względu na te zalety, wiele firm decyduje się na poszerzanie swoich działań marketingowych o filmy.

Czy produkcja filmowa jest droga?

Produkcja filmowa j nie jest tak drogą inwestycją, jak jeszcze parę lat temu. Zarówno dla dużych studiów filmowych, jak i dla niezależnych producentów ceny bardzo spadły ze względu na rozpowszechnienie się tej dziedziny. Możemy skorzystać z usług domu produkcyjnego – przykład: Filmy Reklamowe Kraków – Grandfox.pl, który na pewno stworzy nam wyższej jakości film, jednak będzie on też droższy. Jeśli jednak wolimy zaoszczędzić, to lepszą opcją będzie freelancer. Filmy tworzone przez osoby prywatne wcale nie muszą być gorsze, a możemy sporo zaoszczędzić.

Jak przebiega produkcja filmu reklamowego w domu produkcyjnym?

Całość produkcji zaczyna się od skryptu, czyli scenariusza, który musi zostać napisany i zaakceptowany przez wytwórnię. Następnie trzeba zgromadzić ekipę filmową, w tym reżysera, operatora, scenografa, kostiumologa, charakteryzatora, dźwiękowca i wielu innych specjalistów. Kiedy już wszystko zostanie ustalone, można przejeść do nagrań. Jeśli zbierze się niezbędny materiał video, to całość zostanie jeszcze zmontowana i przerobiona w taki sposób, żeby spełnić nasze oczekiwania.